Mi ćemo za ono što se događa danas pravu sliku imati tek za kojih 40-ak godina

Daj molim te kaži nekoliko osnovnih stvari o vašem bendu znašt omo: Kad? Gde? Kako?... Mislim da dosta ljudi ne zna baš puno o Ženevskom Dekretu.

Golub: Da, sada smo tu da ispravimo grešku. ŽENEVSKI DEKRET je nastao krajem 1984. pod nazivom GENEVAN DECREE. Tada puni energije, entuzijazma i mladosti, svirali smo čisti trash (influence Pandemonium, Terveet Kadet...) da bi danas preko melodic HC ('86, '87, i demo) došli do nekog metaliziranog HC (kategorizacije su ovdje uzete da bi ljudi imali bolji uvid u rad benda).

Zašto? Pa mislim da je to najbolji način da izrazimo svoje mišljenje, poglede na svijet..., uz to druženje razmjena iskustava sa raznim ljudima from YU...

Golub: Ime? Kada se bend formirao bili su aktuelni pregovori između Reagana i Gorbačova koji bi u sebi sadržavali ukidanje nuklearnog naoružanja, zategnutosti između dva bloka, uopšte uzevši nekog blagostanja, mira u svijetu, pa pošto smo pristalice toga...

Inače do sada smo imali samo (???) 30 - tak koncerata i po nekom starom kriteriju, najbolji je bio u Dubrovniku (800 ljudi) pa u Mostaru (3. 12.) sa KBO!

Naravno postava je bezbroj puta mijenjana, osim mene. Razlog - grad Mostar je jedna užasno konzervativna sredina i zajeban mentalitet ljudi, a što sam ja nastojao da što bolje zvučimo tj. uzimamo bolje ljude (muzičare). Od svih postava najvrednija je ova danas. Dakle Ž. D su: Golub - bas, Bibija - vokal, Đoko - gitara, Mujke - bubnjevi.

Zašto se promijenili ime? Moje je mišljenje da je ovo sadašnje bolje. Slažeš se?

Golub: Da. Za to ima više razloga. Što skoro niko nije pravilno izgovarao ime benda, što se cijela postava GENEVAN DECREE promijenila kao i stil muzike, a ono najvažnije da je ovo ime nekako zvučnije, jače, pamtljivije...

Kako je došlo do saradnje sa ljubljanskim ŠKUCO-om?

Golub: Pri izdavanju kaseta ''Čudeza ne bo'' mi nismo imali nikakvog kontakta sa ŠKUC - om, to su koliko ja znam sredili Niger i comp. Mislim da je ŠKUC distrubuirao i kasetu ''Ko je taj čovjek'' (sa našim prvim demo snimcima) koje je izbacio Radanović iz Šapca. Ni tada naravno nisam imao kontakta sa ŠKUC - om a ni sa Radanovičem (nije nam poslao nijednu kopiju kasete na kojoj se nalaze naši snimci). To ti je ta saradnja.

Kakve ste koristi imali to što ste izašli na video komp. kaseti ''Ni strahu'' (Čudeza ne bo)? Da li su se neki stranci zanimali za vaš rad?

Golub: Pa, puno više ljudi je saznalo za naš rad, a što se tiče mene, bolje da nisu. Za video ''Ni u strahu'' ne znam jer ga nisam ni gledao. Ali za kasetu ''Čudeza ne bo'' znam. Na kas. se nalazi naša najslabija stvar (više je nikada nismo svirali), mada smo tada svirali i ''Male mozgove'' i ''Neću da budem dio jebene mase'' i dosta boljih. A jedan od razloga je i zbog gluposti koje je pričao između pjesama tadašnji ''vokal''. Istina, ruku na srce mi smo na toj fešti bili jedan od slabijih bendova.

Dajmo kažimo nešto o politici. Živiš na neutralnom terenu što se politike tiče. Šta ti misliš o prepucavanjima između Srbije i Slovenije?

Golub: Politiku sam stvarno intezivno pratio i čitao dosta knjiga, biografija i sl., možda do prije 3 - 4 godine, tako da danas čim je na radiju, TV politika obavezno isključim. Gledam da ostanem na sve to...

Kao prvo ja se zovem Nenad da ne bi bilo nesporazuma i znamo čije je to ime. Inače kada je narodnost u pitanju uvijek se izjašnjavam kao Jugoslaven (volio bih da se svi izjašnjavaju kao ja).

U politici me nervira mnogo stvari evo npr. par segmenata:

Sada ovo ''najaktuelnije''. Srbija slavi godišnjicu kosovske bitke, (koju prije nikad nije slavila) jer šta ima tu da se slavi kada se vrlo dobro zna njen ishod. Zatim ta prepucavanja između S. Miloševića i jednog doktora nauka S. Šuvara. Što je najgore sada se ne prepucavaju oni već dva naroda. Mislim da S. Milošević Šuvaru uopšte nije dorastao. Dovoljno je poslušati način izražavanja razmišljanja o YU budućnosti jednog i drugog i sve bude jasno, ili jedan blagi osvrt na ljudske fizionomije (koje naučno je dokazano da dosta otkrivaju o karakteru ljudi i sl.) između S. Miloševića i dr. S . Šuvara, a da ne pominjem inteligentnu i iznad svega profinjenu fizionomiju S. Korošeca. Mislim da je S. Milošević pobudio u ljudima ono najniže strasti i nagone i da je to uzrok svega. Ovo je samo par stvari koje su očigledne, inače o ovome bih ti mogao popuniti cijeli zine. Još nešto za kraj! Mi možemo pričati i nagađati da je ovaj rekao ono, onaj uradio ono i sl. a mi ćemo za ono što se događa danas pravu sliku imati tek za kojih 40 - tak godina, kao što danas znamo šta se radilo 40 - tih i 50 - tih godina u YU.

Događa li se nešto zanimljivo u Mostaru i okolini? Šta radite u slobodno vreme ako ga uopšte imate? Da li su kafane jedini prostor gde se može izaći (kao što je to slučaj gotovo po celoj Yugi)?

Golub: Ne znam šta podrazumijevaš pod zanimljivo. Da li su to koncerti, bendovi, zinsi, kino premijere ili kulturni događaj... Od svega toga veliko ništa, jer ovo je jedan užasno zatvoren grad za neke uplive, strujanja sa strane, plus tome mentalitet ljudi (400. pod Turcima). Pa ti sad razmisli ali naravno svako je krojač svoje sreće tj. sve zavisi od tebe kako sebi život organizuješ. Slobodno vrijeme? Ja baš u pravom smislu riječi u slobodno vrijeme polagano studiram, dok ostali ništa posebno što bi bilo extra zanimljivo. Đoko dosta svira gitaru. Svi naravno gluvarimo po gradu i kafanama.

Kakva je po tebi YU scena? Ima li dobrih bendova, zinova, koncerata?

Golub: Neću ništa novo reći - LOŠA. Umjesto da nas ta muzika spaja (što je u svim drugim zemljama i osnovni cilj - povezivanje) kod nas ona ima potpuno suporotan efekt. Mislim da treba više YU fešti a ne lokalnih, na kojima se se ljudi družiti, razumijevati, razmjenjivati iskustva, a ne suprostavljati se silom i prepucavati preko fanzina. Znam da je kod tih fešti novac glavni problem ali... Zatim dosta ljudi i odlazi sa scene u ''normalne životne tokove'' a tipovi koji dolaze su u  prolazu (pubertetske bubice) čast izuzecima, koji se mogu na prste izbrojati. Uzmi primjer od prije 4 - 5 god. a ne 8 - 9 (zato svaka čast Nigeru, Gvidi,... i bendovima KBO! i Vrisak Generacije).

Bendovi? Dobrih bendova ima mnogo jer u biti treba cijeniti i poštovati svačiji rad jer tu je uložen trud. Još više ako bend svira HC punk , gledajući sa te strane kao opoziciju svim ovim drugim imbecilnim bendovima (alter, HM, R'n'R,...) zbog toga su mi dragi svi, baš svi YU HC punk bendovi i svima zaista želim puno sreće i godina rada. Meni lično se dopadaju QUOD MASSACRE, pa iza njih MOTUS, KBO! mada i danas volim poslušati i 2227 i III Kategoriju.

Zinsi? Tu je situacija sasvim okej. Veći broj odličnih fanzina i to nam je jedna veoma svjetla tačka.

Koncerti? Mislim da sam ti na to negdje indirektno osgovorio. Novac je glavni problem, mada je i to uz dobru volju riješivo.

Znaš ja mislim da mnogi ljudi slušaju samo muziku a puno manje tekstove. Tvoje mišljenje o tome?

Golub: Da, tu si u potpunom pravu, ali i za to ima više razloga. Uzeću svoj primjer. Meni se zbog toga (text) dopada vrlo malo YU bendova, što ću reći da mi je tekst vrlo značajan. Ali kako ja da razumijem jedan finski ili švedski bend kada ne znam njihovu niti jednu riječ. Ali opet sam siguran da uz dobar text rijetko kada ide loša muzika, što ne isključuje obrnut slučaj. Uzrok je naravno što dosta ljudi ne zna engleski, ai da ga zna nije velika garancija, jer tu ima engleskog sa raznim naglasima uz to ako ide brže pjevanje vrlo malo se može razumjeti. Ja uz dobru volju ne mogu dosta razumjeti ako prethodno ne pročitam text, a da bih pročitao text moram imati ploču, koja je za mene izuzetno skupa i tako to...

Na kraju vam želim puno sreće u daljnjem radu. Imaš još ti da nešto kažeš, dodaš?

Puno hvala na čestitci kao i na ukazanom prostoru u tvom zinu kao i interesovanju za Ženevski Dekret. To bi stvarno bilo sve ako neko želi da čuje naš drugi demo '89 neka slobodno piše ili šalje kasetu. Do tada ALL THE BEST SVIMA + dug život tvom zinu FROM GOLUB.

Intervju Goluba...
Podijeli / Share: